.

.

Sunday, December 9, 2012

Akar Fatimah dah sampai





sumber google

Assalamualaikum

dah sampai akar ni
baru 7 bulan dah sibuk cari akar ni
bukan pa..akar ni susah nak dapat
ada kat Mekah ja
beli pon order kat lam FB
sebelum ni memang tak tau pasal akar ni
mak MG pon tak tau...tak penah dengaq pon katanya
dari hasil pembacaan dikatakan air akar ni
dapat dijadikan selusuh bila kita dah start sakit nak bersalin ni
tapi kena minum time dah ada bukaan

dari pembacaan jugak..( sebab MG tak minum lagi...awal lagi kan)
akar ni perlu di rendam dalam air masak yang suhu bilik
tak leh lam air panas atau ita didihkan dia
dikuatiri akan menyebabkan rahim mengecut
jadi susah la nak beranak

akar ni bila dah sudah bersalin
boleh di reuse balik
caranya jemur akar ni di tempat yang teduh
jadi akar ni akan mengecut balik
dan boleh digunakan bergenerasi lamanya
sampai la dia dah reput

orang cakap lagi
kalau semakin hampir dengan masa yang kita nak bersalin
bunga ni akan berkembang dengan besaqnya..
jadi bersiap sedia la bila dah kembang ye

** kita hanya berusaha..tuhan yang menentukan ...

5 comments:

  1. ekin x sempat nak minum air akar fatimah nie
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..moga dipermudah kn :)

    ReplyDelete
  3. ada jgk kat umah akar fatimah nie, mak masih simpan masa pegi mekah dulu. ramai jgk kwn2 pesan suh minum air nie bila dh rasa nak bersalin nti. insyaAllah..kita berusahakan, selebihnya hak Allah..

    p/s: salam kenal dr sy, follow blog nie dan letak dlm bloglist m2b.

    ReplyDelete
  4. As salam..akar fatimah ini boleh diamalkan ketika dan cecah 37w.krn ada stgh org 37w dh ada nk terbersalin..tp seelok2nya lewatkn lagi sehingga dh due atau dh turun tanda ~ keluar air @ darah dari faraj. Atau dh start sakit atau bukaan dh buka.. Akar fatimah ni hendaklah dibilas kemudian direndam air biasa yang bersuhu bilik. Cukup rendam semalaman sahaja. Air rendaman ni dijadikan air selusuh.jika nk rendam dgn air zam2 lbh bgus.Jika ingin rendam lama simpan peti sebab ia x de pengawet bimbang berlendir dan masam.. Jika itu berlaku, cuci dan rendam kembali.. Minum 1 cawan sehari.. Boleh juga dibuat mandi...

    Selepas digunakan akar fatimah ini dijemur kering dan disimpan dalam bekas bersih. Pastikan betul2 kring baru simpan jika tidak nnt bekulat.. Akar ini boleh digunakan untuk anak2 seterusnya.. Boleh dijadikan warisan turun termurun.. Selain itu ia boleh digunakan untuk mengecutkan rahim.. Semasa pantang rendam dengan air panas dan minum 1 cawan sehari..

    Namun bgitu stp org rezeki bersalinnya berbeza2..ada yng mudah ada yg sukar.. Malah stp anak pun rezekinya tidak sama..kita usaha shj selebihnya Allah Maha Kuasa yang menentukan

    Ada juga genggam fatimah seakan2 akar fatimah tp warnanya hitam dan lebih bersimpul rasanya pula agak meloyakan.akar fatimah yang untuk bersalin sepatutnya bqerwarna hijau2 kekuningan ketika ia muda.. Berwarna coklat cair atau oren ketika matang.. Dan agak hitam ketika tua... Rasanya.seperti teh tanpa gula... Ini tak sesuai. .digunakan oleh wanita mengandung.. Yang ini diambil dari pergunungan berapi..

    Bagi yang nak dapatkan akar fatimah ori dari mekah @ madinah boleh sms or whatsapp Pn Mardhiah 0194344930..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails