.

.

Sunday, February 16, 2014

Passport antarabangsa untuk bayi

Assalamualaikum

Nak wat pasport bayi ni senang ja
cam kita wat pasport kita gak
cuma 1 ja kelebihannya kalau kita pi ke Immigresen hari weekdays
kita akan dapat nombor giliran yang bersama bayi
maksudnya cam mana ye
ala kira macam kita akan di layan dulu la sebab kita ada bayi kan
nanti bayi menangis lak
tak ke huru hara pejabat tu namti
hehe...bagus depa ni..mesra pelanggan

bagi kes MG, mg pi hari sabtu pagi
hari saBtu tak dak no giliran bersama bayi tu
jadi terpaksa la guna no giliran yang biasa
Imigresen Kajang tu sentiasa ramai orang
ramai betol rakyat Malaysia ni yang nak pi luar negara
kesimpulannya...rakyat-rakyat Malaysia ni kaya-kaya belaka gak la.hehe

Dokumen bagi Permohonan kali pertama ( Bawah 12 tahun)
-Mykad/Mykid bayi
-Sijil Lahir
-Mykad ibu dan bapa ( kena hadir sama ye)
-2 keping gambaq background putih
- Last skali DUIT.hehe

gambar background putih


Setelah ready semua benda tu boleh la amik no ye..
masa ni MG leh pi mintak borang untuk isi kat pegawai yang jaga nombor giliran tu
ya la dulu masa wat 3 tahun lepas kena isi borang dulu
rupanya sekarang dah tak yah isi ye
amik nombor dan terus ke kaunter
dah effisien

walaupon ramai orang tapi cepat jugak servis depa ni
kami sampai lam 8.30 pagi ( orang dah ramai dah lam pejabat tu)
dalam pukul 10 pagi dah siap
tak sempat Umayrah nak wat perangai..bagus-bagus!
cas yang dikenakan pulak rm80 untuk 2 tahun

 Jadi pasni kena la himpon duit nak pi berjalan-jalan
tak kan nak pakai sekali ja kan pasport ni
rugi la..sepatutnya kena guna sampai abes helaian pasport tu di cop.hehe..
kalau lah duit pon leh di cop jugak!


Last skali,pasport pon dah siap, jadi dah boleh tinggal Umyrah dah la pasni.hehe..

passport ready

1 comment:

  1. comelnya umyrah...nak pegi jln2 mana nie..bestnya!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails