.

.

Wednesday, July 18, 2012

Makan Angin di PD - 1

Assalamualaikum

sabtu dan ahad lepas kami laki bini berjalan-jalan ke PD
lama dah tingin nak pi PD ni
nama ja dok Serdang tapi tak penah pi lagi

jadi masa groupon jual groupon penginapan hotel di Ancasa Allsuite Resort terus beli
buleh ja pi balik ari
tapi saja ja nak dok situ
leh konon-konon jadi cam Second Honeymoon.hehehe..

kami dok kat bilik yang macam apartment
ada dapoq, peti ais suma dan cerek elektrik
ok la..dalamnya macam cantik

Permandangan dari bilik


dalam bilik

sebelum tu kami bertolak dari umah dalam pukol 12
sampai sana lam kol 1 kot, pastu apa-apa pon cari makan lu la kan..
perut pon dah lapaq
tol ke PD tak sampai rm10 pon...
kami makan kat Teluk Kemang, sebab hotel tu area situ
makan kat satu tempat ni lupa la nama dia
tapi ada jual asam pedas suma
rasa?? ok la..buleh la tahan..hehe

Add caption


cari FM


pas makan singgah lu ke pantai awam kat situ dan cari FM
Pastu terus cari hotel sebab nak solat zohor sekali
lepak-lepak lu kat bilik, pas Asar baru kami kuaq jalan kat pantai belakang hotel tu
si suami cakap tak best pon
MG lak rasa ok ja..cam tu la pantai nak cam na lagi kan



masa kat pantai tu ada sorang pakcik ni bawak 2 ekoq monyet/kera
sekoq jantan sekoq betina
yang betina tu ada anak dok berpeluk kat badan dia
tak tau la apa tujuan pakcik tu bawak...kot la dia cari rezeki ngan binatang tu
yang betina tu nampak sangat penat sebab ada anak...tak mau jalan
tapi pakcik tu dok heret gak..cian lak tengok
yang anak-anak Iran yang datang berkelah tu dok baling batu kat monyet betina tu
nasib baik pakcik tu marah budak tu

anjing pon banyak kat pantai ni
waktu ujung minggu memang penuh la pantai
pastu kami laki bini balik ke hotel, sebab dah malas nak jalan

Perkarangan hotel berkonsepkan Bali

pas magrib kuaq lagi nak cari makan
makanan kat PD ni mahal ye
tak berbaloi ngan apa yang kami makan malam tu
cari ikan bakaq ja
mungkin kami tak pandai cari tempat kot
MG lak memang rasa sangat lapaq
tapi  tak tau la dapat makan sikit ja
tapi tomyam kedai tu memang best la..terbaik
nama kedai lupa..hehehe
tapi kedai tu dekatkan Polikteknik PD 



laki bini


1 comment:

  1. akak ni sklai pndg cm wrdina sfiyah pun ada..hehe :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails